Saturday, April 24, 2010

၀ထၳဳေရးတဲ့ ဆရာမင္းလူရဲ႕ ရင္တြင္းစကား


စာေရးဆရာ မင္းလူ ေရးခဲ့တဲ့ ၀တၳဳမ်ားကို ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရာမွာ အေကာင္းဆံုး႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမ်ား အျဖစ္ ထူးခြၽန္ဆုမ်ား ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ခုနစ္စဥ္အလြမ္း၊ ရင္ထဲက ေဆာင္းရာသီ၊ အမ်ားႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေသာသူတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုနစ္စဥ္ အလြမ္းနဲ႔ ရင္ထဲက ေဆာင္းရာသီ တို႔က အိမ္ေထာင္ေရး၊ မိသားစုေရး ဇာတ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ဒရာမာလို႔ ဆိုရပါမယ္။ အမ်ားႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေသာသူ အပါအ၀င္ အခု ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာမင္းလူ ေရးဖြဲ႕လာတဲ့ ၀တၳဳမ်ားက ဟာသ၀တၳဳေတြ မ်ားလာတဲ့ အတြက္ ေမလ ၁၈ ရက္ဖြား ျဖစ္တဲ့ ဆရာမင္းလူကို ေမလထုတ္ ေရႊအျမဳေတ အတြက္ အမွတ္တရ ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ ပါတယ္။

ဆရာ အခုေနာက္ပိုင္း ေရးတဲ့ ၀တၳဳေတြက ဟာသ၀တၳဳေတြ မ်ားလာတယ္။ အရင္တုန္းက ေရးခဲ့တဲ့ “ရင္ထဲက ေဆာင္းရာသီ” “ခုနစ္စဥ္ အလြမ္း” လို ဒရာမာ ဇာတ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ မေရး ျဖစ္ေတာ့တာလဲ။

တကယ္ေတာ့ ဒရာမာဆိုတာ ျပဇာတ္ကို ေျပာတာပါ။ မူလအဓိပၸာယ္ကေတာ့ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ျဖစ္ရပ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေရွးတုန္းက ျပဇာတ္ေတြဟာ အလြမ္းအေဆြး ေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ အလြမ္းအေဆြးဇာတ္လမ္းမ်ဳိးဆိုရင္ ဒရာမာလို႔ပဲ ေခၚလိုက္ၾကတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဟာသ ဆိုတာလည္း ဒရာမာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ရွိတယ္လို႔ ထင္တယ္။ အသံုးတြင္ေနၿပီျဖစ္တဲ့အတိုင္း ဟာသနဲ႔ ဒရာမာ မတူဘူးပဲ ထားပါေတာ့။ ကြၽန္ေတာ္က ဒရာမာ ေရးတဲ့လူလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဟာသေရးတဲ့ လူလည္း မဟုတ္ဘူး။ ၀တၳဳေရးတဲ့ လူသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕၀တၳဳ ေတြမွာ ဒရာမာဘက္ အေလး သာသြားမယ္။ တခ်ဳိ႕၀တၳဳ ေတြက်ေတာ့ ဟာသဘက္ကဲ သြားမယ္။ ဒါပဲ ကြာျခားမႈ ရွိမွာပါ။ ဟိုတုန္းကလည္း ဟာသဘက္ လုတဲ့ ၀တၳဳေတြ ေရးခဲ့ဖူးတာပါပဲ။ ရယ္စရာ ေမာစရာလို စာအုပ္မ်ဳိးေပါ့။ အခု ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ကံ့ေကာ္နီ တို႔၊ အလြမ္းသစ္ တို႔ လို ဒရာမာဆန္တဲ့၀တၳဳမ်ဳိး ေတြ ေရးျဖစ္ပါတယ္။ ဒရာမာထဲမွာ ဟာသေလးေတြ ေဖာက္ထားသလို ဟာသထဲမွာလည္း ရင္နင့္ စရာေလး ေတြ ရွာေတြ႕ႏိုင္တာပါပဲ။

ခုနစ္စဥ္အလြမ္း ၀တၳဳထဲမွာ ဇာတ္ေဆာင္အမ်ဳိး သမီးက ကိုယ္၀န္ ရွိလာေတာ့ “ေယာက်္ားေလး လိုခ်င္ သလား၊ မိန္းကေလး လိုခ်င္ သလား” လို႔ေမးေတာ့ သူ႔ ေယာက်္ားက “လူေလးလို ခ်င္တယ္”လို႔ ျပန္ေျဖတယ္။ ႐ုတ္တရက္ ဆိုရင္ေတာ့ ရယ္စရာပဲ။ အမွန္ေတာ့ လူဟာ ေယာက်္ားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိန္းမပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္မွာေပါ့။ ဘာေလး လိုခ်င္ တယ္လို႔ ေျပာတာကေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အခြင့္အေရးကို မေမြးခင္ကတည္းက ႀကိဳတင္ ကန္႔သတ္ခ်င္သလို မ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုလိုတာ။

ခိုးခိုးခစ္ခစ္ က်ေတာ့ ဟာသဘက္ႏြယ္တဲ့ ၀တၳဳပဲ။ ဒီထဲမွာ ဓာတ္ခဲရဲ႕အေၾကာင္ ႐ိုက္မႈေၾကာင့္ ေရႊၾကည္က သူ႔ရည္းစား ေမာင္၀ဟာ သိပၸံ ေမာင္၀ပဲ လို႔ ယံုၾကည္သြားတယ္။ စာေရးဆရာဆိုေတာ့ ၀င္ေငြေကာင္းလို႔ ျမန္ျမန္ လက္ထပ္ႏိုင္ေတာ့မယ္ ဆိုၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ေနမိတယ္။ ရယ္ စရာပဲေပါ့။ တစ္ဖက္ကေတြး ၾကည့္ေတာ့ အခုလို ဗဟုသုတ ေခါင္းပါးၿပီး ႏံုခ်ာတဲ့ ဘ၀ဟာ က႐ုဏာ သက္စရာ မေကာင္းဘူးလား။ အဲဒီလို ႐ႈေထာင့္ေျပာင္းၿပီးၾကည့္သင့္ ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ဗဟုိ႐ုပ္ရွင္ သတင္းကား တစ္ကား ၾကည့္ဖူးတယ္။ မီးေဘးအႏၲရာယ္ ပညာေပး ကားပါ။ အဲဒီထဲမွာ တကယ့္ မီးေလာင္ျပင္ျမင္ကြင္းအစစ္ ကိုပါ ထည့္႐ိုက္ျပထား တယ္။ မီးေဘးဒုကၡသည္ေတြဟာ ရရာပစၥည္းေလး ေတြသယ္ၿပီး မီးလြတ္ရာကို ေရွာင္ေျပးေနၾကတယ္။ အ၀တ္ထုပ္ဆြဲလာတဲ့လူ၊ ေသတၱာႀကီးထမ္းလာတဲ့လူ၊ အုိးေတြ ခြက္ေတြ သယ္လာတဲ့ လူ စသျဖင့္ေပါ့။ ဒီထဲမွာ မိန္းမႀကီး တစ္ေယာက္ကေတာ့ လက္တစ္ဖက္က တံျမက္ စည္းကိုဆြဲ၊ ေခါင္းေပၚမွာေတာ့ ေက်ာက္ပ်ဥ္ႀကီးရြက္ လို႔။ ဒါကိုျမင္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္႐ံု ထဲက ပရိသတ္ေတြ ေ၀ါခနဲ ရယ္ၾကတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီမိန္းမႀကီးရဲ႕ ရင္ထဲကို ၀င္ၿပီး ခံစားၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ တံျမက္စည္း မီးေလာင္ သြားလို႔ ဘာအေရးလဲ။ ေက်ာက္ပ်ဥ္ဆိုတာ မီးေလာင္ ႏိုင္တာမို႔လား။ ဘယ္ေလာက္ မ်ားေကာ တန္ဖိုးရွိလို႔လဲ ဆိုတာ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ေလာက္ေအာင္ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ေသြးပ်က္ ေနတာ ရင္နင့္စရာေကာင္း လွပါတယ္။
ဒီလိုပါပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရဲ႕၀တၳဳေတြဖတ္၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြ ၾကည့္ၿပီး သေဘာေတြက်၊ တ၀ါး၀ါး တဟားဟားရယ္ ေမာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာေတာ့ ေက်ာက္ပ်ဥ္ႀကီးကို ေခါင္းေပၚမွာ ရြက္ထားရတယ္ ဆုိတာ သူတို႔ သတိမျပဳမိၾကပါဘူး။

ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာ။ ဒီေတြ႕ဆံုျခင္းကို ဖတ္ၿပီးရင္ေတာ့ စာဖတ္ ပရိသတ္ကလည္း ဆရာမင္းလူရဲ႕ေခါင္းေပၚက ေက်ာက္ပ်ဥ္ႀကီးကို ျမင္ေယာင္ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ေမလ ၁၈ ရက္ေန႔ မွာက်ေရာက္မယ့္ ေမြးေန႔မွ သည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိုင္ေအာင္ ေအာင္ျမင္ထင္ရွားတဲ့ အႏုပညာသည္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါေစလို႔ ေမြးေန႔အႀကိဳ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

0 comments: