Friday, July 9, 2010

သာသနာ့ခံတပ္

ရံုးဆင္းေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္သား ေစ်းကျဖတ္ၿပီး ျပန္လာၾကတယ္။ ေစ်းတစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ Singapore Pools ဆိုတဲ့ စာလံုးႀကီးတပ္ထားတဲ့ ဆိုင္ကိုျမင္တာနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္သား တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ၿပီး တန္းစီေနတဲ့ လူေတြရဲေနာက္ဆံုးမွာ ဝင္ၿပီး တန္းစီလိုက္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေရွ႕ကတန္းစီတဲ့ လူေတြကုန္လို႔ က်ေနာ္တို႔ အလွည့္ေရာက္ေတာ့ Sweep လို႔ေျပာၿပီး လက္ညႇိဳး ၂ေခ်ာင္း ေထာင္ျပလိုက္ပါတယ္။ Sweep ဆိုတာ စင္ကာပူထီ ပါ။

ဒီလိုနဲ႔ လမ္းမွာ က်ေနာ္က သူငယ္ခ်င္းကို ေမးလိုက္မိတယ္။ မင္းထီေပါက္ရင္ အရင္ဆံုး ဘာအတြက္သံုးမွာလဲ ေပါ့။ သူကလည္း သာမာန္ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ပဲ ျပန္ေျဖတယ္။ အရင္ဆံုး ျမန္မာျပည္ျပန္ၿပီး ဘုရားတည္မည္တဲ့။ က်ေနာ္က ဆက္ေမးတယ္။ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ဆိုေတာ့ ဘုရားဒကာ ျဖစ္ခ်င္လို႔၊ ေနာက္တစ္ခုက ငါတည္တဲ့ ဘုရားမ်ား သူမ်ားေတြ ကိုးကြယ္ၿပီး ကုသိုလ္၊ ဘာဝနာ ပြားမ်ားေစဖို႔တဲ့။ ေကာင္းလိုက္တဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ပဲေနာ္။ သာဓု ေခၚလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ တစ္ခုေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတယ္။ ေစတီဘုရားေတြေအာက္မွာ ထိုင္ၿပီး ဆြမ္းနပ္မမွန္တဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၊ ကိုရင္ငယ္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိေလမလဲလို႔။ မ်ားျပားလွတဲ့ ဝိနည္းေပါင္းမ်ားစြာကို ထိန္းသိမ္းၿပီး သာသနာေတာ္ကို ရြပ္ရြပ္ခြၽံခြၽံ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ၊ သီလရွင္ ဆရာႀကီး၊ ဆရာေလးေတြ ကိုရင္ငယ္ေတြ စတဲ့ ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဆြမ္းတစ္နပ္အတြက္ အေတာ့ကို ရုန္းကန္ေနၾကရတယ္ မဟုတ္ေပမယ္။ မေျပာေကာင္းမဆိုေကာင္း တခ်ိဳ႕ဆို သူေတာင္းစားနဲ႔ေတာင္ အယွဥ္ခံရေသးတယ္။ စာသင္တိုက္ေတြ ဆိုရင္လည္း ဆြမ္းအတြက္ အေတာ္ေလး ရုန္းကန္ေနၾကရပါတယ္။ က်ေနာ္တစ္ခါက ေရးဖူးတဲ့ မနက္ခင္းဘံုေလာင္းတစ္ခု မွာလို ဘံုေလာင္းေတြကို အားကိုးေနရပါတယ္။

စာသင္သားေတြဆို ပိုဆိုးပါတယ္။ စာအုပ္ဖိုး ေဘာပင္ဖိုးက စလို႔ အရာရာ လိုအပ္ေနၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္တစ္ပါး ေဟာတာ ၾကားဖူးပါတယ္။ ကိုရင္ ဘာလိုလဲ ကိုယ္ေတာ္ ဘာလိုလဲ မေမးပါနဲ႔။ အကုန္လိုပါတယ္တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ အကုန္လိုပါတယ္။ ဝိနည္းနဲ႔ အညီဆိုရင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြက ဘာလိုတယ္၊ ညာလိုတယ္ ဆိုၿပီး အလႉမခံရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဝိနည္းကို အေတာ္အတန္ ေစာင့္ထိန္းတဲ့ ရဟန္းေတြက ႏႈတ္က ထုတ္ၿပီး အလႉခံမွာမဟုတ္လို႔ ဒကာေတြအေနနဲ႔ ဘာလိုအပ္သလဲ မေမးရပါဘူး လို႔ ဆရာေတာ္က ဆံုးမထားပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ အလႉဒါန ရက္ေရာတာ ျမန္မာတိုင္းသိပါတယ္။ လႉလည္းလႉေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ ဆြမ္းအတြက္ ရုန္းကန္ေနၾကရပါသလဲ။ ေစတီေတြလည္း ေပါပါတယ္။ ကမာၻမွာ ေစတီေတာ္ အမ်ားဆံုးတိုင္းျပည္ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွတပါး အျခားမရွိပါ။

ဘုရားဒကာျဖစ္ခ်င္လို႔ ေစတီတည္တယ္။ ဘုရားမွာ ကဗ်ည္းထိုးခ်င္လို႔ ေစတီတည္တယ္။ သာသနာျပဳခဲ့တဲ့ မွတ္တိုင္တစ္ခုအေနနဲ႔ ေစတီတည္တယ္။ မွန္ပါတယ္။ ေကာင္းေသာ သာသနာျပဳ အမႈကိစၥပါ။ မွားတယ္လို႔ မဆိုလိုပါ။ သုိ႔ေသာ္ သာသနာသည္ အေဆာက္အဦး မဟုတ္ပါ။ ဘုရားတည္ ေက်ာင္းေဆာက္ရံုနဲ႔ သာသနာ မခိုင္ၿမဲႏိုင္ပါဘူး။

ဥပမာတစ္ခုေပး၍ ေျပာခ်င္ပါသည္။ ႏိႈင္းေကာင္းသည္ မေကာင္းဘူးကေတာ့ မေျပာတတ္ပါ။ စာဖတ္သူကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္ေစခ်င္၍သာ ဥပမာေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သာသနာေတာ္ကို ေရႊနန္းေတာ္ တစ္ခုဟု ယူဆပါစို႔။ ေစတီ ပုထိုးေတြဟာ နန္းေဆာင္ နန္းေတာ္ေတြသာျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ပဋိယတၱိ စာသင္တိုက္ေတြဟာ သာသနာေတာ္အတြက္ ၿမိဳ႕တံတိုင္းေတြပါ။ အခုအခ်ိန္အခါမွာ သာသနာေတာ္ဟာ ရန္သူေတြ ဝိုင္းေနတဲ့ ေရႊနန္းေတာ္တစ္ခုပမာ အဘက္ဘက္က ထိုးႏွက္ခံေနရပါတယ္။ ဒီအတြက္လည္း ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ေတြကလည္း စစ္သူႀကီးေတြပမာ ေသြးအံမတတ္ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေနၾကသလို၊ ကမၼ႒ာနစရိယ ကမၼ႒ာန္းျပ ဆရာေတာ္ေတြကလည္း မႉးႀကီးမတ္ႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ သာသနာေရးကို အားႀကိဳးမာန္တက္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကပါတယ္။ အခုလိုအခ်ိန္မွာမွ ဒီၿမိဳ႕ရိုးေတြကို ခိုင္ေအာင္ မတည္ေဆာက္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္၊ သာသနာ့ရဲေဘာ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို လက္နက္ရိကၡာျဖစ္တဲ့ ရွင္ေလးပါး (ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး) နဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြ မျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ဘူးဆိုရင္ နန္းေတာ္ နန္းေဆာင္ေတြျဖစ္တဲ့ ေစတီပုထိုးေတြကိုလည္း ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက ႏိုင္လိမ့္မယ္မထင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ႀကီး အဓြန္႔ရွည္ဖို႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ေထာက္ပံ့ၾကေပးေစခ်င္ပါသည္။ ဘယ္ဆရာေတာ္က ငါ့ဆရာေတာ္၊ ငါတို႔က ဘာဂိုဏ္း၊ ငါတို႔ဆရာက ဒီလိုေျပာတာ လို႔မသတ္မွတ္ပဲ ေျမႀကီးေပၚမွာ ဘုရားတည္တာမဟုတ္ဘဲ ႏွလံုးသားထဲမွာ ရတနာသံုးပါးကိန္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး သာသနာ့ ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ၿမိဳ႕ရိုးတံတိုင္းေတြျဖစ္တဲ့ ပဋိယတၱိ စာသင္တိုက္ေတြနဲ႔ သာသနာ့စစ္သည္ေတာ္ေတြျဖစ္တဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ေထာက္ပံ့လႉဒါန္းၿပီး ပဋိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပဋိေဝဒ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

*က်ေနာ့အျမင္သက္သက္ မွ်သာျဖစ္ပါသည္။ မွားယြင္းမႈတစံုတရာ ရွိခဲ့ပါက ေထာက္ျပေဝဖန္ အႀကံေပးႏိုင္ပါသည္။*

ဗီလိန္

0 comments: