ႏိုင္ငံတကာတြင္ က်ယ္ျပန္႔စြာသံုးစြဲလ်က္ရွိသည့္ e-bus ticket ေခၚ အီလက္ထေရာနစ္ ဘတ္စ္ကားလက္မွတ္စနစ္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ပါရမီႏွင့္ အဓိပတိယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ စတင္အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ထိုကားလက္မွတ္မ်ားအတြက္ နည္းပညာပိုင္းပံ့ပိုးေပးမည့္ အီးထရိတ္ျမန္မာကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေမလ ၁၃ ရက္တြင္ ေျပာၾကားသည္။ ထိုစနစ္သည္ ႀကိဳတင္ေငြ ထည့္သြင္းထားေသာ ယာဥ္စီးခကတ္ျဖစ္ၿပီး ကတ္ကိုကားမ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ စက္ေရွ႕ ၁၀ စင္တီမီတာအကြာအေ၀းတြင္ျပသပါက သတ္မွတ္ကားခကို အလိုအေလ်ာက္ ႏႈတ္ယူသြားမည့္စနစ္ျဖစ္သည္။ “ဒီစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္ ဗႏၶဳလသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးနဲ႔ ေဆြးေႏြးၿပီးသြားပါၿပီ။
စက္ကိုလည္း စမ္းသပ္ၿပီးလို႔ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြက်လာလို႔ရွိရင္ စတင္သြားမွာပါ” ဟု ထိုတာ၀န္ရွိသူကေျပာသည္။ အဆိုပါအီလက္ထေရာနစ္ ကားလက္မွတ္စနစ္ကို ကနဦးတြင္ ဗႏၶဳလသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလက္ေအာက္ရွိ အထူးယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုကားလက္မွတ္မ်ားကို ယာဥ္လိုင္းမ်ားမွ လက္မွတ္အေရာင္းစင္တာမ်ား ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်မည္ျဖစ္ၿပီး ကတ္တန္ဖိုးႏွင့္ ကတ္ကိုတစ္ႀကိမ္သံုး (သို႔) ထပ္ေပါင္းထည့္ႏုိင္သည့္ကတ္ မည္ကဲ့သို႔ထုတ္ေ၀မည္ စသည့္အေသးစိတ္ကိုမူ အတည္မျပဳႏိုင္ေသးေၾကာင္း ဆိုသည္။ “ဒီကတ္ေတြက နည္းပညာအရေတာ့ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ထပ္ ေပါင္းထည့္လို႔ရပါတယ္။ ဒီကတ္ေတြက Contactless ကတ္အမ်ဳိးအစားျဖစ္ျပီး ကတ္ေတြနဲ႔ စက္ေတြ ကို စင္ကာပူႏုိင္ငံကေနတင္သြင္းတာပါ” ဟု ၎ကေျပာသည္။ ထိုကတ္စနစ္ကို စင္ကာပူ၊ ေဟာင္ေကာင္၊ မေလးရွား၊ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပႏုိင္ငံမ်ားရွိ ယာဥ္လိုင္းမ်ားႏွင့္ ရထားလိုင္းမ်ားတြင္ တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ “ဒီကတ္ေတြကိုသံုးတဲ့အတြက္ အားသာခ်က္က ေငြအေႂကြလဲလွယ္မႈ အခက္အခဲမရွိႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ေငြေကာက္ခံရာမွာလည္း ပိုၿပီးတိက်မႈရွိလာမွာျဖစ္သလို သယ္ေဆာင္ရလည္းလြယ္ကူတယ္” ဟု ၎ကေျပာသည္။ ထိုအီလက္ထေရာနစ္ ကားလက္မွတ္စနစ္ကို ေနာက္ပိုင္း၌ ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည့္ အျခား ယာဥ္လိုင္းမ်ားႏွင့္ အေ၀းေျပးယာဥ္လိုင္းမ်ားႏွင့္ပါ ညႇိႏႈိင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါစနစ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘတ္စ္ကားစီးခရီးသည္တစ္ဦးျဖစ္ သည့္ သဃၤန္းကၽြန္းျမိဳ႕နယ္မွ ကိုေဇယ်ာလင္းက “ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုမ်ဳိးလက္မွတ္ေတြေပၚလာတာ ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ အေႂကြအမ္းရတာနဲ႔ အေႂကြအမ္းတာကို ေစာင့္ရတဲ့ဒုကၡေ၀းသြားတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေစ်းသိပ္ႀကီးလို႔လည္း မျဖစ္ေသးဘူး။ ဘတ္စ္ကားခကို ၂၀၀ က်ပ္ေလာက္ေပးရတာ မသိသာေပမယ့္ ကတ္ေရာင္းေစ်းက တစ္ေသာင္းေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ စဥ္းစားရဦးမွာ။ ေနာက္ၿပီး ဒီကတ္ေတြကို လြယ္လြယ္၀ယ္လို႔ရဖို႔နဲ႔ ဒီကတ္ကိုသံုးၿပီးစီးလို႔ရတဲ့ ကားအေရအတြက္မ်ားဖို႔လည္း လိုအပ္တယ္” ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
စက္ကိုလည္း စမ္းသပ္ၿပီးလို႔ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြက်လာလို႔ရွိရင္ စတင္သြားမွာပါ” ဟု ထိုတာ၀န္ရွိသူကေျပာသည္။ အဆိုပါအီလက္ထေရာနစ္ ကားလက္မွတ္စနစ္ကို ကနဦးတြင္ ဗႏၶဳလသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလက္ေအာက္ရွိ အထူးယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုကားလက္မွတ္မ်ားကို ယာဥ္လိုင္းမ်ားမွ လက္မွတ္အေရာင္းစင္တာမ်ား ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်မည္ျဖစ္ၿပီး ကတ္တန္ဖိုးႏွင့္ ကတ္ကိုတစ္ႀကိမ္သံုး (သို႔) ထပ္ေပါင္းထည့္ႏုိင္သည့္ကတ္ မည္ကဲ့သို႔ထုတ္ေ၀မည္ စသည့္အေသးစိတ္ကိုမူ အတည္မျပဳႏိုင္ေသးေၾကာင္း ဆိုသည္။ “ဒီကတ္ေတြက နည္းပညာအရေတာ့ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ထပ္ ေပါင္းထည့္လို႔ရပါတယ္။ ဒီကတ္ေတြက Contactless ကတ္အမ်ဳိးအစားျဖစ္ျပီး ကတ္ေတြနဲ႔ စက္ေတြ ကို စင္ကာပူႏုိင္ငံကေနတင္သြင္းတာပါ” ဟု ၎ကေျပာသည္။ ထိုကတ္စနစ္ကို စင္ကာပူ၊ ေဟာင္ေကာင္၊ မေလးရွား၊ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပႏုိင္ငံမ်ားရွိ ယာဥ္လိုင္းမ်ားႏွင့္ ရထားလိုင္းမ်ားတြင္ တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ “ဒီကတ္ေတြကိုသံုးတဲ့အတြက္ အားသာခ်က္က ေငြအေႂကြလဲလွယ္မႈ အခက္အခဲမရွိႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ေငြေကာက္ခံရာမွာလည္း ပိုၿပီးတိက်မႈရွိလာမွာျဖစ္သလို သယ္ေဆာင္ရလည္းလြယ္ကူတယ္” ဟု ၎ကေျပာသည္။ ထိုအီလက္ထေရာနစ္ ကားလက္မွတ္စနစ္ကို ေနာက္ပိုင္း၌ ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည့္ အျခား ယာဥ္လိုင္းမ်ားႏွင့္ အေ၀းေျပးယာဥ္လိုင္းမ်ားႏွင့္ပါ ညႇိႏႈိင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါစနစ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘတ္စ္ကားစီးခရီးသည္တစ္ဦးျဖစ္ သည့္ သဃၤန္းကၽြန္းျမိဳ႕နယ္မွ ကိုေဇယ်ာလင္းက “ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုမ်ဳိးလက္မွတ္ေတြေပၚလာတာ ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ အေႂကြအမ္းရတာနဲ႔ အေႂကြအမ္းတာကို ေစာင့္ရတဲ့ဒုကၡေ၀းသြားတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေစ်းသိပ္ႀကီးလို႔လည္း မျဖစ္ေသးဘူး။ ဘတ္စ္ကားခကို ၂၀၀ က်ပ္ေလာက္ေပးရတာ မသိသာေပမယ့္ ကတ္ေရာင္းေစ်းက တစ္ေသာင္းေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ စဥ္းစားရဦးမွာ။ ေနာက္ၿပီး ဒီကတ္ေတြကို လြယ္လြယ္၀ယ္လို႔ရဖို႔နဲ႔ ဒီကတ္ကိုသံုးၿပီးစီးလို႔ရတဲ့ ကားအေရအတြက္မ်ားဖို႔လည္း လိုအပ္တယ္” ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
0 comments:
Post a Comment